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Marketing How Companies go to Market

Universität Hamburg

Learning Targets - identified the external forces which directly or indirectly influence an organisation’s capability to do its business (macro and micro factors) - applied analytical tools such as STEEP, Porter’s 5-Forces Model and SWOT - examined how individuals or organisations with a need for specific products and service are identified (market segments) - identified how sales and marketing activities are focused (targeting) - identified how marketing mix ideas are applied in different sectors - discussed how the effectiveness of marketing programmes is measured, eg. through sales analysis, marketing cost analysis, customer satisfaction, brand awareness

Kurzprofil

Studienabschluss
Benotetes Modulzertifikat (nach ECTS), Modulzertifikat der Universität Hamburg mit 6 ECTS-Leistungspuntken
Zeitform
Teilzeit
Studienform
nicht-konsekutiv
Studienbeginn
Festes Datum (siehe Beschreibung)
Studiendauer
1 Semester
Kosten
EUR 1.050 pro Semester
Voraussetzungen
Voraussetzungen
Hochschulabschluss und mind. 1 Jahr Berufspraxis
Studium
Unterrichtssprache
Englisch
Standorte
Zentrum für Weiterbildung

Kontakt

Lena Oswald
Telefon: +49 40 42838-9712
E-Mail: Lena.Oswald@uni-hamburg.de
Schlüterstr. 51
20146 Hamburg

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